Jox furniture vägghylla

Fyndade en vägghylla på rea på lekmer.se  som jag ska ha i hörnan där vaggan ska vara. För ynka 210 kronor blev den min. Den fanns i vit, grå och rosa. Tyckte alla färger var fina men om vanligt så kör jag på vitt.
Längtar tills det är dags att börja inreda babyhörnan här hemma, finns så himla mycket fint! 
 
Taggar: baby, barn, barnrum, familj, inredning;

Gott nytt år!

 
Så kom den, sista dagen på det här året. 2017 känns både som ett långt år och som ett år som bara sprungit förbi. Det största som hänt detta år är väl egentligen graviditeten och i övrigt har livet rullat på i vanlig ordning; mycket jobb, en del resor, god ekonomi, fått vara frisk hela året, avstått från alkohol hela året, mindre stress och jag lämnar 2017 med en bra känsla och är nöjd över vad jag gjort med året som varit.
 
Jag insåg bara för någon dag sedan att jag faktiskt för första gången hållit ett nyårslöfte också. Mitt löfte för 2017 var att spara minst 5000 kr i månaden och det klarade jag med bravur! har dom senaste dagarna funderat lite över vad jag ska ha för löften/mål för 2018 och eftersom jag ändå tycker det är roligt med målsättningar så kommer jag avlägga både löfte & mål för nästa år. 
 
Mitt nyårslöfte för 2018
Spara minst 2500 kr i månaden. 
Målet blir lägre än detta år då inkomsten kommer bli betydligt mindre med föräldrapenning.
 
 
Fokus för 2018
 
Januari
Friskluft och sömn. 
Promenera varje dag i dagsljus, sova mycket och vila när det behövs. 
 
Februari
Ta hand om mig själv.
Unna mig behandlingar, långa bad och lyxiga produkter. 
 
Mars
Låt bli allt.
Bara tillåta mig att vara i en bubbla och inga krav på någonting annat än att må bra. 
 
April
Promenader.
Hitta rutiner för motion och stunder utomhus, promenader varje dag.
 
Maj
Unna mig själv onödiga saker.
Nya kläder, produkter och annat onödigt jag egentligen inte måste ha.
 
Juni
Träning.
Komma igång och mjukstarta med löpträning. Inga marathon mål, ut och springa för att det är härligt!
 
Juli 
Njuta av sommaren.
Sola, bada, grilla och vara utomhus så mycket jag bara kan. 
 
Augusti 
Resa till Stockholm.
Unna oss häftiga restaurangbesök, shopping och fint boende. 
 
September
Inredning.
Köp ny inredning, fixa och dona och göra mysigt hemma. 
 
Oktober 
Kärlek.
Göra roliga saker med Johan. Restaurangbesök, bio och tid för varandra. 
 
November 
Planering.
Boka in en härlig resa eller upplevelse att se fram emot.
 
December 
Julen.
Pynta, pyssla, baka, köp presenter och njut av julen till 100% 
 
 
 
Har ni några nyårslöften för 2018? ♥
Taggar: 2018, mål, målsättning, nyår, nyårslöfte;

Tankarna innan jag blev gravid och när testet väl var positivt!

 
Innan jag blev gravid:
 
Tankarna på att börja försöka skaffa barn började egentligen på allvar under sommaren 2016. Då hade jag hormonspiral och vi bestämde oss för att vi skulle vänta året ut och plocka bort spiralen 2017. Jag var mentalt inställd på att det inte var någon stress utan att det skulle få ta den tid det tar. Vårt önskemål var att få en bebis tidigt under 2018 så jag tänkte att det tar säkert några månader innan det lyckas så därför började vi försöka från Januari 2017. Men från den dagen jag plockade ur spiralen så var tankarna om att jag eventuellt var gravid svåra att släppa. Varje månad mensen var minsta lilla sen så funderade och undrade jag om jag var gravid. Jag gick på minsta lilla tecken och tyckte mig känna allting; illamående, yrsel, ömma bröst och liknande. Men min kropp lurade mig och det var bara pms:en som spökade. Från perioden Januari-Juni så trodde jag verkligen att jag var gravid två gånger. Min mens var vid två tillfällen över en vecka sen (vilken iofs inte är någonting ovanligt då jag haft oregelbunden mens alltid) illamående, jätte ömma bröst och yrsel fick mig att tro att nu var det nog minsann en bebis i magen men inte det. Mensen och besvikelsen kom månad efter månad som ett brev på posten. Jag vet att fem månader egentligen inte är någon lång tid alls att vänta på en graviditet men ändå kändes det som en evighet. 
 

 
När testet visade positivt:
 
Inte förrän i Juni visade det sig att jag var gravid. Jag tog ett tidigt test redan innan beräknad mens, en "testa tidigt" variant där man redan fyra dagar innan mens kunde få veta om man var gravid. Egentligen vet jag inte varför jag tog testet tidigt förutom att jag såklart hoppades på ett streck. Denna gång hade jag nämligen inga symptom alls innan mens. Ingen pms, inga onda bröst, inget illamående så egentligen var det ingenting förutom viljan att vara gravid som gjorde att jag tog testet. Jag klev upp på morgonen och kissade på stickan, la bort den utan att våga titta på den eller röra den förrän det gått dom minuterna det ska innan testet är klart. När jag väl tittar på stickan så är det ett väldigt svagt streck (kanske inte så konstigt när man testar så himla tidigt?) alltså ett så svagt streck så det nästan inte syns. Fast när jag tittar mot en ny oanvänd så är det ju ett streck där. Jag vågar iallafall inte tro att det stämmer utan bestämmer mig för att ta ett nytt test dagen efter. Och då händer precis samma sak. Ett till streck, fast fortfarande väldigt otydligt så jag vågar inte tro på det nu heller utan bestämmer mig för att dagen efter testa med ett digitalt test för att vara säker. 
Och då går det inte att tvivla mer det står klart och tydligt gravid. Trotts det fortsätter jag ta tester flera dagar efteråt varje morgon, för att se strecket bli starkare, jag tog hur många test som helst och sparade dom för att kunna titta på dom och se att jag inte inbillat mig. Knäppt, jag vet! 
 

 
Här är testen: Den som det är ett blått streck på är det första jag tog, jag gjorde det för att jag inte skulle blanda ihop det med det jag tog efter. Om ni kollar riktigt noga och har syn som en hök så kan ni se ett svagt streck till vänster. Strecken var som sagt väldigt svaga och ännu svagare på bild. 
 
 
Taggar: familj, gravid, graviditet;