Första tiden hemma

Imorgon är Astrid redan tre veckor, helt sjukt vad fort tiden går. Samtidigt som det känns som en mindre evighet sedan jag var gravid. Vi har kämpat på här hemma med att försöka komma in i rutiner, få amningen att fungera, lära känna vår bebis och förstå vad hon vill och när vilket inte är så enkelt som man tror! det är lite komiskt hur jag innan tänkte mig att den första tiden med en liten bebis skulle vara och hur det faktiskt sedan visat sig vara. Det är verkligen en sanning att man är lycklig över att få ta en dusch själv på 5 minuter. Dagarna går så himla fort fast det enda man gör är att mata, trösta, söva och och dom allra flesta dagarna ta sig ut på en promenad. Astrid är en bebis som vill ha extremt mycket närhet också, hon vill bli buren och vaggad hela tiden och lägger man ifrån sig henne så tar det inte lång tid innan hon vaknar. Så tid för att sitta och blogga såhär - det är verkligen lyx
 
Nu har vi dessutom brottats med en förkylning här hemma. Jag var sänkt i förrgår och Astrid har varit snorig i flera dagar vilket såklart är extra jobbigt men som tur är har Jag världens bästa mamma och Astrid världens bästa mormor som varit här och hjälpt när Johan varit på jobbet. Eftersom Astrid vägrade komma ut i tid så blev inte vår planering med ledighet så lyckad vilket resulterade i att Johan var hemma jätte mycket veckorna innan hon kom och har nu då fått jobba och vara borta på utbildning mycket efter att hon kom så det är guld värt att vi har mamma som hjälpt oss så himla mycket. ♥
 
Nu ser jag så mycket fram emot den här veckan när Johan är ledig mycket och vi dessutom ska åka upp med mamma och pappa till Kivijärvi och överraska farmor med att få träffa Astrid. Det ska bli så himla mysigt! håller tummarna för att hon är kry tills dess och att vi dessutom får fint väder så man kan vara ute också. 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :