15 veckor

Här hemma pågår mest förberedelser inför flytten och det klassiska tidsfördrivet promenader, loppisar osv. Astrid har fullt upp att utforska sin röst och ligger mest och gör ljud (läs: skriker) i babygymmet. Hon har på senaste tiden börjar skratta jätte mycket och även kunnat bli lite blyg för nya människor. 

Vi firade midsommar hos mamma och pappa i Lördags och mamma hade som vanligt gjort jätte god mat. Stina har också varit och hälsat på och överraskat mig med världens bästa födelsedagspresent. 


Veckan i bilder 

Lunch på kolarens café 
(null)

(null)

Biter på allting  (null)

Johan har premiär badat
(null)

Midsommar tjejen 
(null)

Astrid sover numera i vaggan, helt fantastiskt. Bara om hon är jätte gnällig har jag henne i babynestet. 
(null)

Och den fantastiska födelsedagspresenten jag fått av Stina, Hannah, Larice, Paulina, Evelina, Emma, Alma & Linn. Blev SÅ himla glad och överraskad! 
Tack tack tack! Stina du känner mig innan och utan och tack till er andra också som skämmer bort mig så. Ni är så fina! 
(null)

14 veckor

Nu har Astrid blivit en hejare på att hålla i sina fötter. Till och med på nätterna kan hon ligga med fötterna rakt upp i luften, haha! 
Veckan som varit har varit skön. Johan har varit ledig mycket så vi har haft massor med tid tillsammans. 

I helgen som gick åkte vi till Ikea och handlade lite till nya lägenheten. Det var Astrids första längre resa men det gick jätte bra. Hon har blivit så himla enkel och nöjd, är så tacksam över det. Veckorna med gråt, missnöje och ett konstant bärande är över och nu har vi en liten tjej här hemma som  är mycket med tillfreds. Nu är det härligt att vara mammaledig! Igår var jag, Fanny och Nils ute på Storheden från 9.30-14.30. Vi gick och strosade i butiker och åt lunch och promenerade fram och tillbaka. Så trevligt! 

Veckan i bilder: 

Mys med pappa 
(null)

Hello! 
(null)

Har börjar göra fjäderlampan till Astrids rum
(null)

Babblarna är stor favoriter 
(null)

Äter på allting 
(null)

Bästa knepet när mamman vill sola lite. Babygym i uv tält! 
(null)

Och så var det ju dom där fossingarna! 
(null)

Påväg mot Ikea 
(null)

På promenad 
(null)

3 månader! 
(null)

Och så var det dom där fötterna 😂
(null)

13 veckor

Nu är vår lilla bebis 3 månader! hur sjukt? När man tittar tillbaka på bilder från när hon var nyfödd ser man hur sjukt mycket hon vuxit och utvecklats! Känns nästan lite hemskt, vart tog vår lilla bebis vägen? 

I veckan har vi blivit friska igen, hängt med Fanny och Nisse, firat min födelsedag och avslutat med 3 månaders vaccineringen! har även rensat ut och sålt möbler och diverse grejer från lägenheten, kan inte fatta att det bara är en månad tills vi flyttar nu! längtar så himla mycket. 

Veckan i bilder:  

Mys och bus med nya leksaker av mormor! 
(null)

Orienterar med Fanny och Nisse! 
(null)

Fina Nisse! 
(null)

Coops kladdkaka var helt sjukt god! 😏
(null)

Fannys härliga uteplats!
(null)

Sommar!
(null)

Min mammas mostrar från Finland kom med present till Astrid och självklart blev det Mumin 🇫🇮
(null)

På min födelsedag fick jag en stor picnicbag full med godsaker plus allt man kan tänkas behöva för picnic ute! Nu måste vi bara ta oss ut och njuta! 
(null)

Astrid har fått ett nytt spöket laban babygym som hon älskar att ligga i! Hon har ju lyckats slita sönder det jag gjorde själv, haha! 
(null)
 
Trött efter kalasande 😴
(null)

Min födelsedag! 29 år gammal 👑
(null)

Äter upp klänningen 👶🏼
(null)

Söt liten tjej med brallorna under armarna 🤓
(null)

Läser sin favorit prassel bok 
(null)

Påväg mot loppismagasinet (standard tidsfördriv för mig och Astrid!) Att handla second hand är verkligen det roligaste jag vet. 
(null)

Lyckligt ovetande om att vi var påväg mot tre månaders vaccinet. Vilket faktiskt gick bra, även om det var hjärtskärande när dom stack hennesåklart. Men hon gick att trösta ganska fort efteråt. Vår duktiga tjej! Nu väger hon 5015g och är 59cm lång, vår lilla "stora" tjej. 
(null)