5 veckor

Igår blev Astrid fem veckor och gud vad det hinner hända mycket på en vecka. Hon har blivit så mycket mer vaken under senaste veckan, hon följer med blicken och är med på ett helt annat sätt än bara för en vecka sedan. För ungefär en vecka sedan började jag utesluta kojmjölksprotein från min kost då hon haft problem med magen och kräkningar. Astrids förkylning har varit så jäkla jobbig och envis men nu håller den väl äntligen på att släppa även om hon inte är helt bra ännu. Jag tycker hon är så mycket mer glad, vaken och lugn än för en vecka sedan. Sen är det ju svårt att veta om det beror på att hon blivit friskare eller om hon faktiskt reagerar på mjölk, men jag tänker testa vara utan i några veckor och sedan pröva dricka mjölk och se hur hon reagerar då. Förra veckan hann vi iallafall med att hälsa på Stina på jobbet, promenera med Fanny och Nils och sen många promenader i det fina vädret. Så himla härlig tid ute nu! 
 
Veckan i bilder ♥
 
 
Många promenader har det blivit, så skönt att äntligen få gå på asfalt! nu längtar man bara tills dom sopar vägarna. 
 
 
Astrid har haft besök av sin farbror och fick så fina kläder i present!
 
 
Mys i bärsjal, dock gillar hon nästan mer att vara i bärselen faktiskt. Hon kan röra sig lite mer där i, hon blir lite irriterad i sjalen när huvudet är mer fast.
 
 
Och lite fotografering hann vi med också!
 
 
 
 
 
Vi har beställt en Moweo babysitter med gungfunktion och ljud. Eftersom hon gillar att vara i rörelse så hoppas jag att hon ska gilla den, ska bli kul och se om den går hem! 
 

Kommentera inlägget här :