Härliga Februari!

 
Gud vilka härliga dagar det varit nu i Februari. Finns inte mycket som slår vintern när solen lyser och det är alldeles stilla och inte allt för många minusgrader ute heller. Skönt att man kunnat vara ute och promenera varje dag och få lite frisk luft och d-vitamin. Promenaderna går inte så fort men härligt är det ändå. Längtar dock tills man kan promenera med bebis och vagn istället för gravidmagen.
 
Dom senaste dagarna har jag haft lite förvärkar/onda sammandragningar. Eller egentligen mest på natten men även lite molvärk under dagarna.Tror jag kommer gå över tiden men har ändå bestämt mig för att göra allting klart nu så man kan släppa det iallafall om det skulle visa sig att bebis tittar ut tidigare än förväntat. Idag har jag packat BB-väskan så gott som klar och inhandlat det sista till den. Det är så svårt att veta vad man ska ta med och inte men som den organiserade människan jag är så packar jag hellre för mycket än för lite. Visar det sig att man inte behöver allt så är det ju bara ta med det hem igen, hellre det än att man ligger där och ångrar att man inte förberett mer. Sen säger ju många att "allting går ju att åka och köpa också!" och det förstår jag ju men jag ser gärna att vi slipper stressa runt på affärer utan att bara få landa i lugn och ro istället. Man har ju all tid i världen att förbereda sig nu innan istället. Så till alla ni mammor som läser min blogg då: Vad får jag inte glömma att ta med mig
Jag har ju självklart packat det mest uppenbara som babyskyddet, ombyten till mig och bebis, blöjor, kamera, mobilladdare, lite ätbart, hygienartiklar, filt och gosedjur till bebis. Men har ni något annat bra tips så får ni gärna skriva en kommentar! :-) 
 
Imorgon tänkte jag ta in vaggan och göra iordning det sista här hemma! känns overkligt att det snart ska bo en till liten person här med oss. ♥

Kommentarer :

#1: Sanna

Hårsnodd och lypsyl! Man kan få rätt torra läppar av lustgasen, vattenflaska är skönt också..

Svar: Tack för tipsen! det åker ner i väskan :)
sarasvarld.blo.gg

skriven

Kommentera inlägget här :