9 veckor

Helt plötsligt blev det sommar! helt fantastiskt väder. Nu klagar man inte på att vara ledig! vi har varit ute på lååååånga promenader på 3-4 timmar varje dag. Nu börjar kroppen vara som vanligt igen, efter förlossningen blev jag slut av att gå typ 5 km men nu orkar jag med 15 km igen. Kanske inte i lika snabb takt ännu men det kommer!
 
Astrid är i en utvecklingsfas nu och det märks verkligen. Hon har varit i behov av att vara nära konstant och mer grinig och orolig igen. Tur vi har bärselen säger jag bara. Dock så är det verkligen dags att uppgradera den med tanke på hur mycket jag bär. Jag har ju bara en gammal variant av Babybjörn och den är inte den mest ergonomiska varianten direkt. Har tittat runt en hel del och först var jag inne på en ergobaby omni men efter lite fundering så blir det en Babybjörn One mesh. Länk HÄR för den som är intresserad. Fastnade för att den verkar lätt att ta av och ta på, luftig och inte för varm plus man kan bära på många olika sätt. Eftersom Astrid ofta somnar i bärselen är det extra viktigt att man så lätt som möjligt kan få ut henne ur den utan att väcka henne. 
 
Har även hunnit med min första löptur den här veckan och ikväll ska jag ut och springa igen. Så himla härligt! har verkligen saknat det under graviditeten. Mjukstartar med en runda på 3km som jag lunkar runt tills kroppen känns starkare och redo för lite mer utmaning!
 
Veckan i bilder:
 
 
Promenader i solen!
 
Astrids nya bomberjacka! 
 
Mycket nackträning! 
 
Och såhär snygg är hon i sin jacka!
 
Promenix till Storheden tur och retur! 14km check. 
 
Äter på pappa! 
 
Nya strumpor (som inte åker av fötterna!) och ett par skor fick det också bli. 
 
Tränar nacken! och tittar på Laban för 80000 gången. 
 
Sötast i världen i sin solhatt!
 
Myser hos pappa
 
Sushi till middag
 

Kommentera inlägget här :