Fullspäckad Fredag

Natten till idag har jag sovit gott för första natten på några dagar. Har tidigare nätter haft ont i fogarna och förvärkar/mensvärkssmärta så har varit rätt låg på energi dom sista dagarna. Därför var det extra härligt att vakna upp idag och känna sig pigg & glad! 
 
Dagen började med besök hos MVC som mätte magen, lyssnade på hjärtljud och gjorde en planering för fortsatt tid hos BVC efter bebis kommit. Allt såg bra ut och hon är så gott som fixerad i magen så det känns ju bra. Efter det gick jag till Coop och handlade ingridienser till bars jag bakat idag. Gjorde två olika där den ena var med plommon och massa olika nötter som smaksattes med juicen och skalet från en blodapelsin. Den andra var också med massa nötter, tranbär, cocosolja och pumpafrön men i den smulade man också ner en kexchoklad för lite chrunch. Har skivat upp och fryst in, perfekta mellanmål att ha hemma! 
 
 
 
Inte nog med det efter att jag bakat klart så for jag ut till Storheden och shoppade lite heminredning på Rusta. Tycker verkligen dom har mycket fint och otroligt prisvärd inredning också.
Köpte eucalyptus kvistar, konstgjorda tulpaner, ramar, en pläd, bordsunderlägg, måttsats och en annanas. Ramen & annanasen är till Astrids lilla hörna, bilder på den kommer om någon dag. 
 
 
 
Bästa knepet för att få konstgjorda växter att se mer äkta ut är att ha vatten i vasen!
 
 
Här ser ni mina nya fina kuddfodral som mamma hjälpt mig sy också. Och kom ihåg Ernst ordspråk gällande hur det ska se ut i soffan, "Man måste se kuddar som en orkester!

Kommentera inlägget här :