6 veckor

Sen jag tagit bort mjölken helt så är Astrid så mycket gladare och lugnare! hon har fortfarande tjorvig mage och problem med besvärliga uppstötningar/kräkningar men det är sååå mycket bättre iallafall. Det tar ju fyra veckor innan det är helt ute ur kroppen också så det blir spännande att se hur resultatet är då. Bvc tipsade om magdroppar som vi också börjat ge henne nu så hoppas det också hjälper och hon slipper ha ont i magen. Men den här veckan har varit så mycket bättre än tidigare. Jag har kunnat lägga henne och sova under dagarna och det har innan inte varit möjligt, då har hon bara sovit i bärsele eller bärsjal nu kan jag lägga henne i babynestet och hon sover i 1-2 timmar flera gånger om dagen. Sån himla skillnad! hon blir ju såklart gladare nu när hon får ordentligt med sömn under dagen också så det påverkar ju självklart henne positivt. För att inte tala om skillnaden på min energi när jag inte behöver bära henne 24/7, helt fantastiskt! nu har hon även börjat gilla att ligga och titta på leksaker och i babygymmet. Där roar hon sig själv i kanske 10 minuter iallafall!
 
Jag har fått möjligheten att prova på ett 30 dagars träningsprogram online för mammor som fokuserar på kost, träning och mental hälsa och det har gått så enkelt att göra det varje dag nu när hon kan sova själv. 
 
En annan sjukt rolig saker som hänt är att vi ska flytta! vi har fått en ny lägenhet på Klintbacken. Nyproduktion 3rok på 6:e våningen med söderläge på balkongen! går inte att beskriva med ord hur glad jag är. Först och främst att få ett eget rum till Astrid, och en balkong i solläge - äntligen!!! sen att den är helt ny och super duper fin med fantastisk utsikt gör mig inte mindre nöjd heller! i Juli går flyttlasset! :-) 
 
 
Bilder från veckan: 
 
 
 Hur fin är hon inte? 
 
Mys i sjal!
 
 Babygymmet jag gjort blev en succé!
 
Favorit leksakerna är katten jansson och bibbi. Hon är så söt varje gång man visar henne katten jansson blir hon jätte glad och pratar med den. 
 
Tog en promenad med regnskyddet på sniskan till Porsön igår för att hälsa på Stina och Evelina.
 

Kommentera inlägget här :