Veckan som gått

 
Veckan har varit super härlig. Johan har varit ledig mycket så vi har hunnit med massor med aktiviteteter tillsammans. Promenader, restaurangbesök, shopping, besök hos barnmorskan, utflykt till Piteå osv.
 
Nu håller jag på att läsa boken "Föda utan rädsla". Har hunnit halvvägs och den berör mycket vad rädsla gör med kroppen, hur man ska försöka tänka när smärtan är som mest intensiv och tekniker med andning och avslappning/vila samt mental förberedelse. Jag har hört mycket gott om den här boken så jag blev så himla glad när jag fick låna den av min barnmorska. Jag tänker att jag får väl återkomma med en recension efter förlossningen, det är ju först då jag kan yttra mig i om den var till någon hjälp eller inte. Just nu känns den både väldigt peppande i form av hur man ska tänka för att få en positiv upplevelse samt väldigt informativ för att man verkligen ska förstå hur förlossningen går till rent fysiologiskt också.
 
Jag har också hunnit med att montera skötbordet, det blev jätte bra och tog inte allt för stor plats. Tänkte faktiskt efter blogginlägget att jag ska gå och fixa iordning lite mer där. Köpte tre förvaringslådor i olika storlekar att ha alla tillbehör i på Lagerhaus rea i veckan också. Först hade jag egentligen tänkt mig ett skötbord med lådor och bättre förvaring men alla jag hittade var för stora för vår toalett så det fick bli det här enkla från Ikea istället. Men det blir nog bra det också!
 
Har även hunnit med att laga mat en del mat i veckan faktiskt. Är så nöjd över torksken jag panerade, gjorde hemmagjord potatismos och egen sås till. Vart väldigt gott! idag har jag lagat souvas med potatismos. Mammaledigheten kanske blir ett bra tillfälle att bli lite bättre på matlagning. 
 
Trevlig helg på er! 
Taggar: att föda utan rädsla, baby, familj, gravid, graviditet, heminredning, inredning, skötbord, vardag;

Kommentera inlägget här :